De 10 gezondheidsregels van diëtist Tom

Met analogie van de 10 geboden uit de Bijbel waarbij 10 leefregels werden opgesteld, heb ik ook 10 regels opgemaakt: “de 10 gezondheidsegels van diëtist Tom”

De 10 gezondheidsregels van diëtist Tom:

  1. Structuur: een gezond voedingspatroon volgen is een goede vaste structuur hebben
  2. Vocht: drink voldoende water en laat gezoete dranken staan
  3. Vetten: neem voldoende gezonde vetten rijk aan omega 3 vetzuren in en beperk de schadelijke transvetzuren en verzadigde vetten
  4. Suikers: beperk snelle suikers en kies voor complexe koolhydraten
  5. Ontbijt: neem een stevig, gezond en evenwichtig ontbijt
  6. Koude en warme maaltijd: kies voor evenwichtige maaltijden met grote porties groenten, goede eiwitbron en beperkte koolhydraatportie
  7. Tussendoortjes: neem tussen de maaltijden regelmatig een gezond tussendoortje
  8. Eet bewust: geef aandacht aan wat je eet, eet rustig en geniet wanneer je zondigt
  9. Superfoods en voedingssupplementen: deze voedingsmiddelen zijn een aanvulling op, maar zijn geen basis van een gezond voedingspatroon
  10. Beweging: probeer dagelijks een half uur te bewegen en minimum 3 keer per week een half uur te sporten

Deze 10 regels komen uitgebreid aan bod tijdens de consultaties.