info@dietist-tom.be — 0472 84 01 30

Leer je lichaam kennen via een continue suiker analyse

Waarom een Suiker Analyse?

Uit het meest recente onderzoek van Sciensano blijkt dat 10% van onze bevolking diabetes heeft, waarbij 1/3de van deze groep niet weet dat hij/zij suikerziekte heeft. Daarnaast zijn zeker 5% van de Belgen in het voorstadium van deze ziekte, ofwel ‘pre diabeet’. Aangezien deze trend wereldwijd waargenomen wordt kunnen we gerust over een pandemie spreken.

Gelijktijdig zien we dat de obesitas pandemie bestrijd wordt met medicatie dat eigelijk bedoelt is voor mensen met suikerziekte. Het is al langer gekend dat grote schommelingen in bloedsuiker net vetopslag bevorderd. M.a.w. het is niet van vetten dat je vervet, maar door (snelle) suikers …

Hoe dit komt kan dankzij recente technologieën beter in kaart worden gebracht. Door gebruik te maken van de continue glucose meter krijgen je beter inzicht op je bloedsuikerspiegel. Maar nog belangrijker: wat precies jouw suikerspiegel triggert en hoe we jouw suikerspiegel onder controle kunnen krijgen, weliswaar zonder medicatie. Met als gevolg je gewenst gewichtsverlies en een legio aan positieve gezondheidseffecten, waaronder minder risico op diabetes.

Hoe werkt het?

We helpen je om je persoonlijke triggers (voeding, slaap, beweging, stress, … en meer) in kaart te brengen a.d.h.v. de glucose sensor gecombineerd met de gebruiksvriendelijke applicatie.

Je wordt als het ware twee weken ondergedompeld in je eigen bloed (suiker), waarbij je met je neus recht op de feiten komt te zitten. Om het met een mooie term uit te drukken: directe biofeedback.

Op de eerste dag wordt de glucose sensor pijnloos aangebracht op de achterkant van je bovenarm.

De eerste week volg je je normale leefgewoonten en observeer je je eigen waarden.

Na deze week evalueren en interpreteren we samen je bloedsuikerwaarden. We leren je technieken aan om jouw persoonlijke triggers beter onder controle te krijgen.

Deze technieken pas je de tweede week toe, waarbij je direct de positieve impact kan waarnemen. Eventueel sturen we nog bij waar nodig.

Je leert als het ware tijdens deze periode je eigen lichaam door en door kennen. Hierdoor verwerf je heel wat inzichten en begrijp je beter hoe je lichaam reageert, wanneer je in vetopslag gaat en vooral hoe je dit kan vermijden.

Wat kom je te weten?

Kostprijs voor het Suiker Analyse traject van 14 dagen: