Positieve reacties na deelname marathon Amsterdam

Vorige week zondag 17 oktober 2016 vond de marathon van Amsterdam plaats. Hierbij heb ik een aantal recreatieve lopers begeleid op vlak van voeding naar hun eerste marathon doen bij het sportmedische centrum Running and More. Eerst werd hun dagdagelijks voedingspatroon op punt gesteld. De focus lag dan vooral op gezonde voeding om alle voedingstoffen binnen te hebben met eventueel gewenst gewichtsverlies. Daarna werden de juiste adviezen overlopen rond sportvoeding tijdens het lopen. Dan is vooral de juiste voeding belangrijk voor en na het lopen om voldoende energie hebben en nadien optimaal te recupereren naar de volgende trainingen. Ten slotte werd tijdens de laatste week een goed voedingsplan opgesteld naar de marathon toe om in optimale omstandigheden te kunnen presteren. Hierbij werd er tijdens de laatste dagen koolhydraten gestapeld en tijdens de dag van de marathon een strikt schema opgesteld om over een volle energietank te beschikken zonder maag- en darmproblemen.

amsterdam-marathon-2010-005_0

Nadien is altijd leuk om volgende feedback te krijgen van lopers:

Hello tom,

Uitslag : 4.03.11!

Super tevreden , geen probleem gehad tot de laaste 3 km daar kan ik niet meer versnellen!

Bedankt voor de goed advies zonder Jou was het onmogelijk denk ik !

Tot binnen 1 maand

 

Hey Tom,

Ik had nog beloofd om je op de hoogte te houden van het verloop van de marathon van Amsterdam, bij deze een kort report :).
Ik moet wel direct er bij zeggen dat je eetpatroon tijdens de wedstrijd wonderen heeft gedaan! De voeding kwam op het perfecte moment en ook de gelletjes zorgden perfect op de goede momenten voor de nodige energie. Bedankt voor alle tips dus!
Lessons learned: na de recuperatie toch wat vaker 30km-loopjes inplannen zodat ik wat meer ervaring op doe en wat meer zelfvertrouwen krijg in mijn lichaam op de langere afstanden. En volgende keer geen ballon volgen maar gewoon mijn eigen horloge vertrouwen om in te schatten hoe snel ik aan het lopen ben :-).
Voor de rest is het nu terug aan de slag met al je eettips en dan hopelijk op 14 december een duidelijke verbetering in mijn vetpercentage!
Bedankt nogmaals voor alle hulp tot nu toe, het heeft me zeker enorm geholpen de afgelopen weken! Op naar de volgende marathon met de zaken die ik deze keer geleerd heb!